Resultaten PEP-meter

print deze pagina naar pdf

Hier volgt een uitleg over het inzien en de betekenis van de resultaten.

Inzien
Via het weeknummer aan het begin van het overzicht kunt u de resultaten inzien. Een tabel en een grafiek geven u inzicht in uw energieniveau, uw pijnniveau en uw belasting per dag.

Interpretatie
Aan uw weekoverzicht kunt u op het eerste gezicht waarschijnlijk al veel zien, zeker als u de resultaten van verschillende weken naast elkaar legt. Zoek uit wanneer u energie krijgt of juist verliest en hoe het komt dat u soms meer pijn hebt en die minder gauw verdwijnt dan op andere dagen. De analysevragen kunnen u hierbij verder helpen.

Optimaal resultaat
Een optimaal resultaat bereikt u door minimaal twee (gemiddelde) weken bij te houden. Wilt u juist weten wat een bijzondere week (vakantie, verjaardag(en), deadlines, etc) met uw pijn- en energieniveau doet, dan kunt u die week invullen en vergelijken met een gemiddelde week.

Het is belangrijk dat u de PEP-meter gedetailleerd invult, maar dat kost tijd. Heeft u niet zoveel tijd en/of energie, vul dan in ieder geval de activiteiten in die zorgen voor verandering in uw pijn- en energieniveau. Een voorbeeld: ontbijten zorgt niet voor meer of minder energie dan eerder op de ochtend, maar met de trein reizen naar het werk wel: vul dan uw reis wel in, maar uw ontbijt niet.

Bedenk daarnaast of iets voor u ‘bewuste ontspanning’, een ‘activiteit’ of ‘extra inspannende activiteit’ is. Een voorbeeld: voor de één is het lezen van een boek ontspannend, maar iemand anders kan dit heel intensief vinden.

Resultaten PEP-meter
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker