Whiplash Stichting Nederland

29-09-2011 | Keukenblog terug van eigenlijk niet weggeweest

Ineens werd het oorverdovend stil in de keuken. Want alle tijd en energie werd opgelepeld door het Ministerie van Dringende Zaken.
Er deed zich namelijk een onverwachte verhuizing voor.
Een gebeurtenis die je gaandeweg gerust een Project mocht noemen. Een Project dus, waar ik me min of meer aan heb over-eten. Om het maar culinair uit te drukken.
Er moest veel gebeuren, te veel eigenlijk. Ten eerste was er de mega-terrastuin: die moest opgeruimd. Dan was er het probleem om de boedel in te krimpen van twéé etages naar gelijkvloers (en geloof me: je wilt niet weten wat je in de loop der jaren verzameld hebt). Het dilemma “moet alles wit of geven we de muren een kleurtje?” moest opgelost en gedaan. En de verhuizing zèlf kwam nog even voorbij.
Dat hele geintje heeft zomaar 3 maanden gekost, maar dan heb je ook wat.
Zou je zo zeggen.
Poes is ook weer op haar pootjes terecht gekomen (want van een maisonnette op 11 hoog naar de begane grond is pas ècht een verhuizing!) en er is een splinternieuwe keuken.
Kijk, dat zien we graag.
Zèlfs als koken tegenwoordig electrisch moet en m’n grote trots (m’n 5 pitter!) heeft moeten wijken.
Vandaar dat Koken wat langzaam op gang komt: alles moet nog wennen.
Daarom een Ovenrecept uit het Whiplash Magazine van deze september: “Kabeljauw Ovenvers”.

Smul!

Henk Brejaart

Reageren

Plaats een reactie.

Reactie

Als u de code niet goed kunt lezen, klik dan op de afbeelding voor een nieuwe code.

Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker