Dialooggestuurde re-integratie

print deze pagina naar pdf

Nieuws >>>

Patientenorganisaties bundelen krachten voor versterking van de positie van de zieke werknemer
De Whiplash Stichting Nederland werkt samen met de Steungroep ME & Arbeidsongeschiktheid en de Prikkelbare Darm Syndroom Belangenvereniging in het project ‘dialooggestuurde re-integratie’.
Een belangrijke rol voor zieke werknemer en bedrijfsarts in re-integratie
Voor een aanzienlijk deel van de werknemers met whiplash, ME/CVS en PDS heeft de aandoening tijdelijk of permanent invloed op de mogelijkheden om te werken. Het is van groot belang dat de zieke werknemer goed en regelmatig contact heeft met zijn bedrijfsarts en andere betrokkenen. In deze contacten kan de zieke werknemer belemmeringen en oplossingen in de werksituatie bespreken.

Wat levert het op?!
Dit project ontwikkelt producten om zieke werknemers te ondersteunen en hun positie te versterken: een werkwijzer, een training en e-learning. Daarnaast levert het project een advies aan bedrijfsartsen en werkgevers voor constructieve communicatie met de zieke werknemer.

Wilt u van het project op de hoogte blijven? >>>

Volg ons op twitter!       of linked in

Voor dit project is een subsidie van het ministerie van VWS verkregen. Het project loopt tot 31 december 2014.

Dialooggestuurde re-integratie
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker