Even bijpraten

Even bijpraten

Geplaatst op 16-10-2020  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Josine Kalkman  -  Bron: Nieuwsbrief

Welkom

Sneller dan u van ons gewend bent, ontvangt u weer een nieuwsbrief. We vinden het belangrijk u op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen rondom de WSN.

Het zijn hectische tijden, niet alleen door de Covid-crisis.

Zoals u inmiddels waarschijnlijk weet, heeft het bestuur van de Whiplash Stichting Nederland enkele weken geleden moeten concluderen dat de stichting niet zou kunnen voortbestaan. De zittende bestuursleden wilden en willen, om uiteenlopende redenen, hun functie neerleggen. Er is gezocht naar kandidaat-bestuursleden die de stichting zouden willen en kunnen voortzetten. Daar bleek jammer genoeg onvoldoende animo voor te zijn en dat dwong het bestuur tot de moeilijke maar onvermijdelijke beslissing om de stichting dan op te heffen.

Dat doet alle bestuursleden even veel pijn als het u mogelijk doet. We onderschrijven immers allemaal het belang van een goede belangenvertegenwoordiging voor en ondersteuning van de duizenden whiplashpatiënten in Nederland.

Daarom blijft het bestuur tot het laatste moment zoeken naar mogelijkheden om die belangenvertegenwoordiging (en alle andere zaken die de stichting doet en deed in het belang van whiplashpatiënten) ook in de toekomst op een of andere wijze te laten voortbestaan.  Daarbij houden we zelfs nog de mogelijkheid open dat er tóch een nieuw bestuur wordt gevonden.

Dat betekent dat we dus niet alleen werken aan de opheffing van de stichting, maar dat we ook kijken naar de mogelijkheid om bepaalde activiteiten elders ‘onder te brengen’ én naar de mogelijkheid om tóch geschikte bestuursleden te vinden om de stichting voort te zetten.

In de komende weken zullen we u regelmatig op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

We doen ons best, we hopen op het beste.

Vragen of reacties op dit bericht kunnen naar ons via ofni.[antispam].@whiplashstichting.nl.

Het bestuur.