Opheffing Whiplashstichting

Opheffing Whiplashstichting

Geplaatst op 05-10-2020  -  Categorie: Thema: over ons  -  Auteur: Josine

In een besloten online bijeenkomst, op 5 september jongstleden met vrijwilligers en betrokkenen, heeft het bestuur van de Whiplash Stichting Nederland aangegeven dat alle bestuursleden om verschillende persoonlijke redenen hun werkzaamheden wensen te beëindigen. De meeste leden van het huidige bestuur hebben hun functie een jaar geleden aanvaardt met de uitdrukkelijke toezegging dat ze na een jaar zouden evalueren. Om verschillende redenen zijn de bestuursleden nu tot de conclusie gekomen dat zij hun functie niet willen verlengen.

Het bestuur riep kandidaat-bestuursleden op om zich voor 15 september te melden. Per 1 oktober moeten de nieuwe subsidieaanvragen ingediend zijn en het bestuur zal dus voor die datum voor duidelijkheid over de verdere toekomst moeten zorgen. Deze informatie is via onze social media kanalen gedeeld.

Omdat bij de vorige bestuurswissel bleek dat er weinig animo voor bestuursfuncties was, en de vacatures dus al jaren onvervuld zijn, keek het bestuur ook naar scenario’s waarin er onvoldoende bestuursleden te vinden zouden zijn.

Het bestuur heeft met verschillende partijen contact heeft gehad die ons zouden kunnen ondersteunen, hun visie wilden delen of die interesse toonden in één van de beschikbare vacatures. Alle gesprekken waren prettig en constructief, wij als bestuur zijn blij met iedereen die met ons meedenkt.

Helaas heeft dit niet geleid tot een nieuw bestuur per 1 januari 2021. Het huidige bestuur zal de activiteiten om de Whiplashstichting op te heffen, oppakken. We zullen dit uiteraard doen volgens alle daarvoor geldende regels, richtlijnen en de statuten van de WSN. Dat houdt in dat lopende contracten opgezegd zullen worden, relaties geïnformeerd zullen worden en verder alle acties die nodig zijn om de stichting op te heffen.

De gesprekken met andere verenigingen/stichtingen, over het onderbrengen van alle kennis, documenten en contacten zijn nog gaande. Doel vanuit ons bestuur is om zorg te dragen voor het behouden van alle content van de WSN. We streven ernaar om bij deze andere vereniging/stichting een goede plek te vinden waar al deze materialen, kennis en wellicht zelfs een (heel klein) deel van de dienstverlening onder te brengen.

Mocht er in de periode tot januari 2021 toch een geheel nieuw bestuur opstaan? Dan gaan we daar als bestuur uiteraard mee in gesprek. We zullen deze mogelijkheid zo lang mogelijk openhouden, echter het huidige bestuur zal geen subsidieaanvraag voor het nieuwe jaar meer doen (aanvraagdatum per 1 oktober 2020) en zal verder gaan met opheffing van de stichting tot deze helemaal rond is.

We hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Vragen of reacties op dit bericht kunnen naar ons via ofni.[antispam].@whiplashstichting.nl.

Met vriendelijke groet, bestuur WSN